tirsdag 10. september 2013

Enkel sjokolademuffins oppskrift

Åh er det noe jeg elsker er det sjokolademuffin og sjokoladekake.. Er ikke så glad i sjokolade alene men muffins eller kake er super godt! Kunne nesten baket det hver dag.. Men heldigvis gjør jeg ikke det. Denne gangen vil jeg vise dere en enkel sjokolademuffins oppskrift som er super enkel og lage. 
Det du trenger for 12 muffins er;
50g smør
1,5 dl sukker
2,5 dl hvetemel
1 dl melk
1 egg
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
2 - 3 ss kakao
Dette må du gjøre;
Smelt smøret og bland melken sammen med smøret. Visp sammen sukkeret og egget. -Ikke lag eggedosis.. Bland smørmelken og sukkeret med egget. Sikt sammen det tørre og bland alt sammen til en jevn og klumpfri røre. Fordel røren i muffins formene og stekes på 175c midt i ovnen i 15-20 min. 
Ekstra godt: Hakk sjokolade og ha i muffinsen før du steker den. Jeg bruker mørk sjokolade da vi liker det best. 


Åh dette er farlig godt, god og mild smak. Perfekt for gravid mamma og barn! Virkelig en slager på lørdags kvelden. Muffinsene er også perfekt til å fryse ned.
De søte sugerøra er fra >mini-mal.no< det er også de små muffins formene. De små formene er perfekt til å ha med i matpakken!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Koselig at du vil kommentere bloggen min. Men uhyggelige kommentarer blir dessverre ikke godkjent.